Błędne wskazanie poziomu paliwa 1.8 HE
Witam,
W czerwcu wymieniano mi w ASO pompę paliwą. Razem z pompą pływak paliwa (to jest zintegrowane). Od czasu tej wymiany mam błędne wskazania wskazówki paliwa i komputera:
1. Wskazówka działa bardzo nierówno. W górnych zakresach opada bardzo szybko, w dolnych wolno.
2. Po dojściu do zasięgu 40km na komputrze, jestem w stanie zatankować tylko około 45 litrów paliwa (bak 58,5l). Wcześniej mogłem tankować spokojnie 50-55l.
W związku z tym, iż znacząco skrócił się zasięg samochodu (około 150km), postanowiłem się zgłosić do ASO Eurocar Gdynia (wymiana pompy w Rewo Lubin) z reklamacją. Po długim zastanawianiu się jak podejść do tematu rekalamcji zaproponowano mi sprawdzenie tematu (pogrożono mi że jak nic nie wykryją to ja płacę za diagnostykę).
Co się dowiedziałem:
1) Wbrew temu co powiedział REWO, nie ma czegoś takiego jak "kalibracja" pływaka, pływak daje na komputer tylko sygnał od 1 do 256 mówiący o napełnieniu baku. Podczas wymiany pompy sprawdza się tylko czy pływak porusza się w pełnym zakresie. REWO do celów kalibracji zatankowało do pełna bak.
2) Pompa została prawidłowo zamocowana, bo podobno "nie da się inaczej jej zamonotować".
3) Serwisant "podejrzewa", że Ford zmienił budowę pompy i pływaka tak, że teraz pływak nie opada tak bardzo jak poprzedni pływak. Ale to info niepotwierdzone.
4) Na teście komputerowym wszystko ok.
W związku z tym, że nie chciałem ładować się w potencjalne koszty, nie prosiłem o wymonotwanie pompy, itp., bo podobno to nic nie da, a koszty robocizny wiadomo spore. Dodatkowo nie zgodziłem się na obciążenie mnie kosztami diagnostyki komputerowej.
Czy macie pomysł jak podejść do tematu, bo tankowanie co chwilę jest mocno wkurzające. To mniej więcej o 25% mniejszy zasięg?!
|