|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-05-2010, 20:57 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2008
Model: Focus FFII FL
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2009
Postów: 20
|
TDCi - wycie przy silniku jak rozgrzany
Krotki opis:
Jakoś pół roku temu to sie zaczęło może ciut wcześniej. Praktycznie po każdym odpaleniu samochodu jak dodałem gazu na luzie czy na biegu wydobywało się nie przyjemne wycie z silnika tak od 1900obr. Wystarczyło dodać 2 razy krótko gazu tak do 3000obr i później była już cisza podczas jazdy dopóki nie zgasiłem silnika. Czyli można było śmiało jeździć i się tym, aż tak bardzo nie przejmować. W związku z tym ze mam wciąż jakieś problemy z turbo po wymianie, nie dałem za wygrana i jeżdżę systematycznie do rożnych mechaników, bo może w końcu komuś sie uda zlokalizować problem z turbinka. No i byłem u jakiegoś mechaniora ( od turbo), badał przez 1 dzień samochód. Zauważył ze mam nieszczelną membranę EGR i trzeba ją wymienić no i tak tez zrobiliśmy (wymiana na używkę) dodatkowo wycieli mi katalizator, bo był zapchany. Teraz po tych dwóch operacjach, problem z wyciem sie znacznie pogorszył, coś wyję od 2000obr jak sie silnik rozgrzeje, praktycznie za każdym razem. Wycie jest w 100% identyczne jak to przedtem przy rozruchu i dodaniu gazu. Musze go teraz wkręcić na wyższe obr i wtedy wycie ustaje i jest cisza dopóki obroty mi nie spadną do 850obr. Czyli generalnie za każdym razem jak się zatrzymam. Tak samo jak zwalniam na biegu pojawia się trochę cichsze ale jest ustaje dopiero jak obr spadną poniżej ok. 1700 lub jak wcisnę sprzęgło wtedy natychmiastowo jest cisza. Byłem u mechanika, ale nie ma on teraz czasu by dokładnie zbadać problem, ale ze wstępnych ustalę mówił ze może to być łożysko pompy wspomagania. Tylko dziwne ze przy wyższych obrotach ustaje i potem mogę jeździć już na niskich, na wysokich obr i wycia nie ma dopóki znowu się nie zatrzymam i obr opadną. Nieszczelność gdzieś - hmmm tez była taka diagnoza, ale tak samo jak wyżej dziwne ze nie wyję cały czas tylko po tym jak obroty opadną, a po ok. 3000obr ustaje. Dodam ze mam jeszcze jakieś dziwne syczenie (powietrze schodzi), które trwa tak z 10-15sek po wyłączeniu silnika nie jestem teraz w stanie stwierdzić czy wcześniej tez tak było, bo nie byłem tak czujny jak teraz. A i ze wstępnych ustaleń wycie ( wwwwwyyyyyyyyyywyyy ) wydobywa sie właśnie z okolic EGR i pompy wspomagania syczenie również. Jak jest odpalony syczenia nie ma !! Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie wskazówki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez m4ki ; 28-05-2010 o 17:22 |
28-05-2010, 17:27 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-08-2008
Model: Focus FFII FL
Silnik: 1.6 100KM
Rocznik: 2009
Postów: 20
|
Odp: TDCi - wycie przy silniku jak rozgrzany
Czy na prawdę nikt nie spotkał się z podobnymi objawami hmmm, no cóż
|
28-05-2010, 18:10 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Odp: TDCi - wycie przy silniku jak rozgrzany
Pewnie ktoś wie ale ja juz mam dość przenoszenia dziennie kilkunastu postów o dieslach do działu Diesel.Zamknięty
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|