|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-02-2010, 06:56 | #1 |
ford::average
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-02-2010
Skąd: Zielona Góra
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 62
|
Muł na 4 i 5 biegu powyżej 2500 obrotów
Witam serdecznie.
Zakupiłęm sobie nowe autko. FF 1.8TDdi 75KM ale chip na 90KM. Ogólnie super, ale zauwazyułem że na 4 biegu powyżej 2500 obrotów już go muli, czyli powyżej 110 na godzine trudno jest mu suię rozpędzić, natomiast piąty bieg to tylko do 2000 jest aktywny, a nie wiele wczesniej go wrzucam, potem muł. 3 bieg rakieta, inne też aż do końca. Trochę mnie to denerwuje, bo przeciez nie tylko na 3 biegu się wyprzedza. Prosze o pomoc co może mu dolegać, a może tak ma być, wole wiedzieć. Pozdrawiam. |
22-02-2010, 07:28 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Muł na 4 i 5 biegu powyżej 2500 obrotów
Witam.
To coś masz nie halo.Albo źle zrobiony chip a druga opcja to turbo.Ten silnik ciągnie na każdym biegu ( oczywiście jest mała turbodziura).Ja próbowałem na 5 biegu od 60 km/h - 1000 obrotów) do 195 km/h -4.600 obrotów -ciągnie cały czas równo.Zalej dobry olej , wymień wszystkie filtry , wyczyść ewentualnie egr i jedź na komputer. Dodam jeszcze, że tddi ciągnie tak: 3 bieg - 80km ( nie max) 4 bieg 120 km (nie max) 5 bieg 195 (chyba już max) takie uzyskałem prędkości podczas swojego nieprofesjonalnego testu w trzy osoby na pokładzie.pozdro. |
22-02-2010, 08:39 | #3 |
ford::average
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-02-2010
Skąd: Zielona Góra
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 62
|
Odp: Muł na 4 i 5 biegu powyżej 2500 obrotów
ale jak moge sprawdzić?? czy musze jechac do serwisu i płacic za to??
chyba że sa inne propozycje. Gdzies kiedyś czytałem , że mogą to być węże od turbo albo jakieś klapki, które puszczają powietrze. Prosze o opinie |
22-02-2010, 08:47 | #4 |
Postów: n/a
|
Odp: Muł na 4 i 5 biegu powyżej 2500 obrotów
Filu, ciężko coś powiedzieć na odległość. Jak np. gwiżdże przy przyspieszaniu to łapie lewe powietrze-nieszczelne bałwanki lub inne przewody, zapchany filtr paliwa-powodów może być ze 100.Jednocześnie nie spodziewaj się rakiety po tddi do jest wozidóp dla starych pierdzieli-ha, ha.
|
22-02-2010, 10:33 | #5 |
ford::average
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 22-02-2010
Skąd: Zielona Góra
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 62
|
Odp: Muł na 4 i 5 biegu powyżej 2500 obrotów
czy ktos miał podobny problem?? dzisiaj jadę na autostrade troche go pocisnę, ale jak wrzuce 5 bieg to przy 130 mam pedał w podłodze
|
25-02-2010, 20:24 | #6 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-12-2009
Model: Ford Focus
Silnik: TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 30
|
Odp: Muł na 4 i 5 biegu powyżej 2500 obrotów
Cytat:
Jakiś czas temu zauważyłem że mam brak wężyka z kolektora dolotowego do czujnika MAP, założyłem sobie zamiennik ( od pneumatyki) chyba nic to nie pomogło. Teraz myślę o katalizatorze. Może zapchany ...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
26-02-2010, 15:10 | #7 |
ford::average
Imię: mateusz
Zarejestrowany: 13-02-2009
Skąd: Poznań
Model: ford focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 121
|
Odp: Muł na 4 i 5 biegu powyżej 2500 obrotów
tak jak poprzednicy mówia wymień wpierw
*filtr paliwa *powietrza i sprawdź szczelność układu dolotowego w moim przypadku kiedyś był peknięty wężyk idący do MAP sensora i tracił ciśnienie
__________________
http://www.polskajazda.pl/foto/foto-...x4342282_1.jpg |
26-02-2010, 19:45 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-12-2009
Model: Ford Focus
Silnik: TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 30
|
Odp: Muł na 4 i 5 biegu powyżej 2500 obrotów
Cytat:
|
|
26-02-2010, 21:27 | #9 |
ford::average
Imię: mateusz
Zarejestrowany: 13-02-2009
Skąd: Poznań
Model: ford focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 121
|
Odp: Muł na 4 i 5 biegu powyżej 2500 obrotów
gdzieś na forum jest temat o wykręceniu i czyszczeniu (przemywaniu) benzyną MAP sensora
cytat "Map ma taką dość długą plastikową rurkę (sam jest przykręcony do grodzi). Ta rurka od temperatury jełczeje i pęka (pojawiają się nieszczelności). Dodatkowo Map zatyka się od brudu. - odkręć map, wyjmij z auta - wyjmij rzeczoną rurkę i jej gumowe łączniki - wyczyść w alkoholu, upewnij się że rurka jest drożna i szczelna - Map połóż do góry wejściem ciśnienia i nalej mu alkoholu do pełna. Niech się pomoczy z 30 min. - powtórz 3 razy -wyczyść Poskładasz - i będzie dobrze. Dodatkowo w czasie wolnym gdy czekasz na rozmoczenie zanieczyszczeń w Map, wyczyść kanał powietrza w zaworze recyrkulacji. Zapewne ma połowę swojego przekroju niż gdy był nowy. "
__________________
http://www.polskajazda.pl/foto/foto-...x4342282_1.jpg |
01-03-2010, 07:52 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-03-2010
Skąd: Poznań
Model: Ford Mondeo mkV Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 150km
Rocznik: 2015
Postów: 127
|
Odp: Muł na 4 i 5 biegu powyżej 2500 obrotów
Miałem coś podobnego w swoim aucie, powyżej 120 km/h na 6 biegu nic, to była jego maksymalna prędkość. Na wcześniejszych biegach było ok, troche tylko świszczało powietrze przy dodawaniu gazu. Powodem była nieszczelna manszeta i przewód od turbosprężarki, koszt naprawy koło 300 zł i autko chodzi jak dawniej.
|