|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-05-2014, 16:31 | #1 |
ford::beginner
Imię: Bart
Zarejestrowany: 23-02-2014
Skąd: Kraków
Model: MK4
Silnik: 1800
Rocznik: 2010
Postów: 20
|
obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM
Witam Wszystkich,
Jakies dwa miesiące temu nabyłem Mondka w wersji jak w temacie. Cale swoje doswiadczenie opieram na jezdzie Junkersem, a teraz zmiana i Ropniak bedzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Stad moje zapytanie do Was jaki powinnen byc idealny przedzial wartosci obrotów w którym powinienem sie poruszac jeżdząc tym autkiem oraz kiedy zmieniac najlepiej biegi (skrzynka 6) ? Podkresle jeszcze, ze nie chodzi mi tu o zmniejszenie zuzycia ropy o X litrow tylko najlepsza wydajnosc i dlugotrwalosc silnika. Inna sprawa to kwestia sposobu jazdy na zimnym silniku. Gdzies na forum wyczytalem, ze na zimnym silniku max do 2000 obr ale to przeciez droga przez meke ... To jak to ma wygladac Panie/Panowie ? Aha, czy to normalne ze temp silnika raczej jej wskazowka nie pokazuje 90 stopni tylko zatrzymuje sie ciut wczesniej ? Sprawa ostatnia tj wylaczanie silnika. Ile czekacie minut w trosce o turbinke czy tez wystarczy jak zejdzie silnik na wolne obroty ? Ja zauwazylem u siebie ze jak wylaczam od razu po zejsciu obrotomierza to jest ok, a jak czekam to czesto slysze jakis metaliczny dzwiek przy zatrzesienie silnika podczas wylaczania go ... Ktos moze sie wypowiedziec w tej sprawie ? Z gory dziekuje za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
31-05-2014, 16:45 | #2 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
|
Odp: obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM
ad.1 Nie poniżej 1,5 tys obrotów najlepiej..
ad.2 To prawda najlepiej pierwsze parę kilometrów przejechać spokojnie miedzy 2-2,5tys W tej kwestii dużo zależy również od rodzaju oleju jakiego sie używa. ad.3 Po długiej dynamicznej jeździe lepiej trochę odczekaj przed wyłączeniem. Jeśli słyszysz jakieś metaliczne dźwięki to moze byc sygnał, ze dwumasa niedomaga.. |
31-05-2014, 17:27 | #3 |
ford::beginner
Imię: Bart
Zarejestrowany: 23-02-2014
Skąd: Kraków
Model: MK4
Silnik: 1800
Rocznik: 2010
Postów: 20
|
Odp: obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM
Dzieki za pierwsza szybka odpowiedz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ad. 1 Zauwazylem wlasnie ze 1,5 - 2,5 max 3 tys i finito - dalej chyba nie ma to sensu Ad. 2 Olej nie wiem jaki jest ale tzw salonowy w sensie fordowski Ad. 3 Troche za szybko mi na dwumas to auto nie ma jeszcze 60 tys ... Tak mi jeszcze przyszlo glupie pytanie odpalasz na sprzęgle a wyłączasz tez ? |
31-05-2014, 17:36 | #4 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
|
Odp: obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM
Poniżej 1,5 tys. szkoda dwumasy..
Ja miałem lany tylko ford formula 5w30 i przy 190tys. silnik jak żyleta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A nie słyszysz czasem świstu turbiny zamiast tego metalicznego dźwięku ?? Ps. Ja mam keyfree czyli odpalanie tylko ze sprzęgłem, ale wyłączam również na sprzęgle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
31-05-2014, 18:32 | #5 |
ford::beginner
Imię: Bart
Zarejestrowany: 23-02-2014
Skąd: Kraków
Model: MK4
Silnik: 1800
Rocznik: 2010
Postów: 20
|
Odp: obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM
"Poniżej 1,5 tys. szkoda dwumasy.. "- zgadzam sie z Toba, ale gdzie jest rozsadny max 2,5 wg wykresow czy moze do 3,5 krecic ... ?
"Ja miałem lany tylko ford formula 5w30 i przy 190tys. silnik jak żyleta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum." - podejrzewam ze mam ten sam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ten olej idzie kupic poza serwisem forda ? "A nie słyszysz czasem świstu turbiny zamiast tego metalicznego dźwięku ??" Swist turbiny lub czegos to wydaje mi sie ze slysze ale na zimnym silniku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Natomiast ten dzwiek jest slyszalny tylko przy wylaczaniu auto jak sie silnik zatelepie jak to w dieselu to czasami tez slychac taki metaliczny dzwiek jakbys czyms metalicznym zatelepal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale moze wylaczenie na sprzegle to wyeliminuje ... zaczne testy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dzieks |
31-05-2014, 20:02 | #6 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM
Witam
Uruchamianie i gaszenie silnika z wciśniętym sprzęgłem.Przed zatrzymaniem silnika należy dać chwilę,aby turbina nieco się ostudziła. pozdrawiam |
31-05-2014, 21:08 | #7 |
ford::specialist
Imię: _harry
Zarejestrowany: 26-05-2012
Skąd: W-wa Olsztyn
Model: focus mk2 / mondeo mk4 / Auris Hybrid
Silnik: 1.6 benzyna / 2.0 TDCi /1.8 Hybrid
Rocznik: focus 01/2007; mondeo 12/2012/ toyota 2018
Postów: 613
|
Odp: obroty silnika & zmiana biegów 1.8 TDCI 125 KM
Tylko jedna uwaga w temacie czekania przed wyłączeniem silnika...
Uważam że to jest niepotrzebne demonizowanie obiegowej opinii że trzeba odczekać z wyłączeniem silnika "żeby turbina się ostudziła". 99% ludzi wracając z trasy dojeżdża do garażu, krąży w mieście, podjeżdża pod bramę, kręci się po parkingu. To wystarczy aby przestudzić turbinę do normalnej temperatury roboczej i nie ma sensu stać i czekać przed wyłączeniem silnika. Sytuacja która na pewno może mieć wpływ na trwałość silnika i ewentualne kłopoty z turbiną to jazda... autostradą ;-) Ostatnio leciałem ciągiem ponad 200 km w kierunku Gdańska z prędkościami 130-140 i bezpośrednio z pasa ruchu kierunek i na Punkt Obsługi Podróżnych - jedna sekunda i ręka do stacyjki... wstrzymałem się jednak. Należało się silnikowi przynajmniej trzydzieści sekund wolnych obrotów. W takiej sytuacji wierzę że natychmiastowe odcięcie smarowania może narobić nam kłopotów. Co sądzicie na ten temat? Czy są oficjalne wskazania w instrukcji? Ostatnio edytowane przez _harry ; 31-05-2014 o 21:13 |
Tagi |
obroty silnika , zmiana skrzyni |
|
|