|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-10-2012, 09:33 | #1 |
ford::amateur
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 13-10-2012
Skąd: Kielce
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
Świeżo kupiony samochód, brak mocy..
Witam!
Mój pierwszy post, także witam wszystkich Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Od razu chciałem zaznaczyć, że na samochodach znam się dosyć słabo, dlatego liczę na pomoc. Tydzień temu zdecydowałem się na zakup samochodu, Ford Focus 2.0 TDCI 136km 2006 rok. Oczywiście zakup uprzedziła wizyta z właścicielem w serwisie Forda w Kielcach. Po podłączeniu pod komputer wyszedł błąd na DPf, mimo to kupiłem samochód. Aha, przebieg - 170000tys. (troche duzy jak na 2006 rok, ale auto z Holandii, a w Polsce od 2009roku). 3 dni temu podczas malej trasy, wystąpił problem.... Początkowo jechało się dobrze i kiedy wyjeżdżałem z miasta samochód nagle stracił całą moc.. co więcej z trudnością wkręcał się do 2500 obrotów. Na obwodnicy rozwinolem po 5 minutach prędkość zawrotną - 120 km\h, zrzuciłem bieg na 4 i zaczął hamować. Już zdenerwowany zjechalem na parking, wyłączyłem silnik, odczekałem 5-10minut. Po czym odpaliłem, przycisnąłem na biegu jałowym i już poszedł normalnie (wcześniej nawet na biegu jałowym nie chciał powyżej 2500-3000 obrotów). Pojechałem i przez 150km nic sie juz nie działo..... Mam nadzieję, że opisałem sytuacje w miarę dokładnie i będzie wiadomo o co chodzi.. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z góry przepraszam jeżeli powielam jakiś temat, ale nie znalazłem na forum takiej sytuacji.. Czy to DPF, czy coś innego, nie wiem. Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Kuba.es ; 16-10-2012 o 12:06 Powód: Regulamin pkt.13 |
16-10-2012, 11:19 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-06-2010
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI [109 KM]
Rocznik: 2006
Postów: 26
|
Odp: Świerzo kupiony samochód, pierwszy problem z brakiem mocy..
|
16-10-2012, 13:12 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-02-2008
Skąd: Chrzanów
Model: focus MKII
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 289
|
Odp: Świeżo kupiony samochód, brak mocy..
witam, może ja pomogę . Przerabiałem ten temat od początku do końca. opisywany brak mocy - tak duży przy silniku 2,0 tdci nie wynika z nieszczelności po stronie tłocznej sprężarki , czyli w ogóle gdy sprężarka nie tłoczy nie ma aż takiego spadku mocy. Przez czas jakiś jeździłem tym autem gdy sprężarka wcale nie dawała ciśnienia czyli tak jakby ktoś jeździł wolnossącym dieslem. jest dużo słabszy ale nie tak jak kolega opisuje. Wtedy akurat był uszkodzony zawór sterujący pracą turbiny - patrząc z góry na silnik od przodu , po prawej stronie bloku silnika. Sterowanie pneumatyczno-elektryczne.Po wymianie wszystko ok. Problem który kolega opisuje i dokładnie takie objawy że silnik kręci do 2500 obr i dalej nic a auta nie można rozpędzić, po zgaszeniu problem znika i sytuacja się powtarza w najmniej oczekiwanych momentach to problem filtra cząstek stałych. Auto przechodzi w tryb awaryjny i stąd problem. wiruje wtedy czasem wszystko i nie można wyczuć o co chodzi. W pewnym momencie , po zapaleniu silnika nie będziesz już miał poprawy sytuacji tylko muła cały czas. Myślę ze to właśnie go boli. Jeszcze nie całkiem zatkany ale już niewiele brakuje. Pozdro
__________________
Teraz już nie 136Km a 167Km!! i moment też poszedł do góry z 317 na 405 Nm! A DPF-a już nie ma ! |
16-10-2012, 13:36 | #4 | |
ford::amateur
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 13-10-2012
Skąd: Kielce
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
Odp: Świerzo kupiony samochód, pierwszy problem z brakiem mocy..
Cytat:
Walut dzięki, tak myślałem że to chodzi o filtr, w serwisie przy sprawdzeniu powiedzieli mi że filtro powinien byc wymieniony przy 120 000 km. Auto przyjechało do Polski mając już powyżej tego więc może wcale nie było to robione. Teraz czytam co bardziej korzystne - wymiana, regeneracja czy likwidacja? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tylko czy jest sens regenerować? |
|
16-10-2012, 14:01 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-02-2011
Skąd: w-wa
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2012
Postów: 108
|
Odp: Świeżo kupiony samochód, brak mocy..
jest tylko jedno rozwiązanie tzn. usunięcie dfpa + chip u HEKO w KrakowieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mrozpa |
16-10-2012, 16:01 | #6 | |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Świeżo kupiony samochód, brak mocy..
Cytat:
|
|
16-10-2012, 18:10 | #7 |
ford::amateur
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 13-10-2012
Skąd: Kielce
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
Odp: Świeżo kupiony samochód, brak mocy..
Jak możesz cokolwiek powiedziec o samochodzie którego nie widziałeś na oczy? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Swoją drogą DPF zostanie niebawem historią tego samochodu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
16-10-2012, 18:42 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 22-02-2008
Skąd: Chrzanów
Model: focus MKII
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 289
|
Odp: Świeżo kupiony samochód, brak mocy..
cóż najłatwiej sądzić z daleka , nie wiemy jak autko wygląda jakie ma zalety a jakie wady, kto ile za to mógł dać a ile nie mógł itd itp, myślę że gdy kolega zobaczył w nim to coś czym mu zaimponowało , to koszt likwidacji tego sam w sobie jest mizerny. Zachowanie tego rozwiązania myślę że zwali ekonomię tego zakupu.
__________________
Teraz już nie 136Km a 167Km!! i moment też poszedł do góry z 317 na 405 Nm! A DPF-a już nie ma ! |
22-11-2012, 19:06 | #9 | |
ford::beginner
Imię: Qba
Zarejestrowany: 22-08-2012
Skąd: Bydgoszcz
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 16
|
Odp: Świeżo kupiony samochód, brak mocy..
Cytat:
W sumie sam sobie odpowiedziałeś to DPF już w stacji Forda miałeś ostrzeżenie. Na kompie miałem takie samo info (błąd różnicy ciśnienia na filtrze oraz za wysoki poziom popiołu). Zaczynał przytykać się DPF gdy chciał go dopalać. Objaw bez błędu na tablicy jest jak masz nadal płyn katalityczny w FAP - jak u mnie. Pierwsze sprawdzenie auta polecam właśnie od kompia i czy DPF nie jest zapchany. Potem szukajcie w podciśnieniu i kierownicy turbo. Każdy z tych przypadków może nie pokazywać błędu na tablicy rozdzielczej - zero informacji tylko spadek mocy i kulanie się na max 3000 obrotów silnika. |
|
Tagi |
dpf , obroty silnika , spadek mocy |
|
|