Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-01-2013, 11:57   #1
adamzak32
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-01-2013
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
Unhappy Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa

Witam!!

Na początku prosiłbym o wyrozumiałość, ponieważ to mój pierwszy post no i mam lekkiego stresa.
Zacznę od początku, sprowadziłem c-max'sa z niemiec, silnik 2.0 TDCI, przejechałem nim razem z wujem około 900km. Podczas trasy nic się nie działo, śmigał jak igiełka w mrozach oraz deszczu. Po przyjechaniu do Polski i oczekiwaniu na rejestrację, moja Mamuska poruszała sie po mieście. Pewnego dnia dostałem od niej telefon: Auto stoi nie zapala, nie kręci. Na szczescie nie daleko od domu. Tak że szybko inne auto (Też Ford) linka i do garażu. Po podniesieniu maski zaobserwowałem na akumulatorze kawałek wygryzionego starego chleba.( byłem przekonany ze jakaś kuna bo to u nas dośc słwana doliglowść, ale każdy z elektryków i mechaników mówi iż kable i pod zespoły są OK).Po przekręceniu stacyjki paliła się czerwona i żółta dioda oraz na czerwono migał Immo. Samochód nie krecił, lecz radio grało, prąd był. Przyszedł znajomy elektryk z kompem po podpęciu było 10 błędów o to One:

- U0073
- U0001
- U0140
- U0155
- U0121
- U0131
- U0118
- P1934
- P1935
- P2584

Skasował je wszystkie i autko znów śmigało. nie potrfało to zbyt długo, ja podczas jazdy zauwazylem iz świeci mi się ESP, nie mogłem go wyłączyć i po zatrzymaniu auta i zrobieniu zakupów, auto znów nawet nie drgneło. Byłem u 3 różnych elektryków, każdy mówi coś innego ale nikt nic w nim nie widzi. Jestem załamany, boję się go dac do serwisu ponieważ "przeczepią mi portfel".
Gdyby ktoś miał podobną dolegliwość proszę o szybki kontakt na forum!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

adamzak32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2013, 14:43   #2
tomfoc2
ford::advanced
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 02-08-2011
Model: Kuga MK2 Lift Titanium Magnetic Grey
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM 16V
Rocznik: 2018
Postów: 385
Domyślnie Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa

Poczytaj tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
i tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
może coś pomoże.
Widzę,że możesz mieć problem z DPF-em,zatkany lub brak płynu eolys jeżeli masz mokry dpf.
A tak wogóle najpierw porządnie sprawdż akumulator.

Ostatnio edytowane przez tomfoc2 ; 07-01-2013 o 14:54
tomfoc2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2013, 16:20   #3
adamzak32
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-01-2013
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
Domyślnie Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa

Cytat:
Napisał tomfoc2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Poczytaj tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
i tu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
może coś pomoże.
Widzę,że możesz mieć problem z DPF-em,zatkany lub brak płynu eolys jeżeli masz mokry dpf.
A tak wogóle najpierw porządnie sprawdż akumulator.
Dzieki Bardzo za podpowiedź, znalazłem te tematy dzisiaj, jutro będe nękał mojego znajomego. Może coś znajdziemy. Tak czy siak wszystko mi tu "śmierdzi" dużą kasą :/
adamzak32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2013, 19:11   #4
adamzak32
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-01-2013
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
Domyślnie Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa

A więc, dzisiaj dowiedziałem się że mam filtr "Mokry". Mój C-max "wypił" aż 2,5L tego cudownie drogiego płynu. Po wyjeździe od mechanika i przejechaniu dosłownie 1 km, zauto znów zaświtało, wszystkie kontrolki wszystkie diotki, stracio na około minutę moc oraz wspomaganie kierownicy. Po szybkim powrocie do warsztatu znów przepiękna lista 10 błedów. Mój zaprzyjaźniony mechanik zdenerwowany bierze go na kanał i ogląda około godziny, po czym zagląda pod maskę ( choć ne jest elektrykiem) i (teraz proszę o wyrozumiłość) znajduje taki gruby czerwony kabel zakończony tak jak by "L" który wychodzi z puszki z bezpiecznikami obok akumulatora i tak sobie wisi... Podjechałem do elektryka który wcześniej robił mi auto mówi a to dziwne lecz teraz nie ma czasu i mam przyjechać jutro. Jutro wam napiszę czy ten kabel to coś poważnego... ręce lecą. :/ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
adamzak32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2013, 22:21   #5
RS AUTO-RAF
ford::specialist
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2012
Skąd: Wołomin i okolice
Model: Accord Typ S
Silnik: 2.4 Pb + Podtlenek LPG ;)
Rocznik: 2004
Postów: 546
Domyślnie Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa

Zmień elektryka.
RS AUTO-RAF jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2013, 07:47   #6
eddek
ford::specialist
 
Avatar eddek
 
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
Domyślnie Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa

Podjedź do autokomisu i poszukaj takiego samego auta. Sprawdź pod maską do czego ten kabel idzie. Może sam naprawisz. ;-)
eddek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2013, 12:35   #7
adamzak32
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-01-2013
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
Domyślnie Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa

A więc, po szybkiej wizycie u elektryka szybka diagnoza:" Bo tutaj autko było na 100% robione i bite, ten kabel po prostu nie został podłączony i abym mógł zobaczyć co i ajk to musze rozebrać całe auto i "więzi can",bo prawdopodobnie tu masz jakieś więzi może od innego autka. zajmie mi to około 5 dni roboczych". Masakra jakaś. Przyjechałem do domu i zastanawiam się co wy na to, Wujek ma C-maxsa MKII 1.8 dieselka i lookłem co tam u niego, są podobne kable ale wszystkie podłączone. Zrobiłem kilka zdjęć może ktoś coś wie:


Przepraszam za jakość zdjęc ale starym telefonem. Chodzi o to iż do wszystkich sa podłączone kabelki lecz ten czerwony "sobie tak wisi"...
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSC00071.jpg (91.3 KB, 166 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC00070.jpg (92.9 KB, 153 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg DSC00069.jpg (90.1 KB, 139 wyświetleń)
adamzak32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2013, 18:17   #8
lobuz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 17-08-2010
Skąd: Szczecin
Model: Focus MKII
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 38
Domyślnie Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa

Nie chcę czarno wróżyć ale takie cyrki mogą się dziać z kilku przyczyn:
1. licznik był cofany (po tej operacji potrafią wyskakiwać błędy cuda), zmiana przebiegu to cała fala generowanych błędów (przebieg istotny jest sterownikowi m.in. do wypalania DPF, uzupełniania płynu ELOYS, ale generalnie jak je wykasujesz, nie ELM ale IDS (ori) lub IDS VCM OBD FORD (china) (działa skutecznie),
2. mogło być coś kombinowane ze sterownikiem. Jak odkręcisz koło lewe (od kierowcy) i ściągniesz od przodu nadkole do masz dostęp do sterownika. Po odpięciu klem od aku możesz go wypiąć i obejrzeć czy nie jest pogięty (jak był dzwon to mógł ulec uszkodzeniu). Czy nie ma gdzieś wystającego dziwnego silikonu z obudowy - w oryginale go prawie nie widać i ma delikatnie szary kolor.

Bywa tak, że ktoś dobierał się do sterownika i pokleił go silikonem do uszczelnienia kibli - sam miałem taki przypadek po usunięciu DPF kiedy pseudo fachowiec z Poznania uwalił sterownik. Wtedy kiedy jest zwarcie do masy obudowy albo coś jest zalane silikonem mogą pojawiać się błędy typu BŁĄD KOMUNIKACJI Z SZYNA CAN - z reguły na początku mają literkę U.

Od bólu dorwiesz używany sterownik na alledrogo, ktoś kto ma ori IDS dogra Ci go do auta i tyle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Pozdrawiam i powodzenia.

Ostatnio edytowane przez lobuz ; 18-01-2013 o 18:20
lobuz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-01-2013, 18:05   #9
adamzak32
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-01-2013
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
Domyślnie Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa

A więc:
- Dolałem ten super mega drogi płyn do filtra cząsteczek stałych, po tej operacji dokladnie po 1 dniu skasowałem błedy i zawiozłem go do znajomego elektryka w miare dobrego, ten powiedzial iz będzie nim jeździł puki się nie zatrzyma. U mnie zatrzymywał się mnie wiecej po 1 lub 2 dniach uzytkowania. On jezdził nim ponad 10 dni i nic zapalał jak igiełka nie gasł szedl ładnie i równo. Teraz Auto do mnie wróciło. Jeździłem nim koło tygodnia bez problemu. Po czym dzisiaj znów Mamuśka wsiadła do auta i dzwoni ze wyskoczyły błędy ale odpalia i jedzie. Znów zaczyna sie chyba katastrofa, natomiast to co mówisz to całkiem możliwe bo inny elektryk tez stwierdził że był "puknięty". Musze dokładnie sprawdzić i dzieki za takie złe ale szczere podpowiedzi!

Pozdrawiam!
adamzak32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2013, 13:15   #10
adamzak32
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-01-2013
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 7
Smile Odp: Potrzebny Magik!! załamany posiadacz C-max'sa

Witam

Po ostatnich akcjach, dałem autko znów do znajomego elektronika. Okazało sie że ma znajomego w servisie i troche porozmawiali. Doszedł do wniosku iż to sa "Zimne luty" przy liczniku. Dostałem regeneracje licznika i od tygodnia autko śmiga bez problemu. Wiec tak jak na razie problem rozwiazany. Dziekuje wszystkim za pomoc, jak by się coś stało to napisze na Forum.

Pozdrawiam!
adamzak32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
c-max , elektryka



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:07.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.