|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-04-2016, 15:29 | #1 |
ford::advanced
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Bolesławiec/Hanower
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 06.2009
Postów: 305
|
2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
WITAJCIE
od jakiegos czasu okolo 2 miesiecy auto bardzo szybko mi sie nagrzewa i wlacza mi sie wentylator ale temp jesc ciagle w pozycji pionowej wskazowka, oraz ostatnio z miesiac temu urwal mi sie wezyk od DPF wymienilem bo byl calkowicie przepalony (byl blad p2002) a dzis (po przejechaniu wczoraj 500 km autostrada) zapalila sie kontrolka silnika oraz usterka silnika napis na conversie (odrazu sprawdzilem te wezyki podcisnienia dpf ale sa ok) po podlaczeniu do kompa wyszedl ten log: ===PCM DTC P0089:00-68=== Kod: P0089 - Wydajnosc regulatora cisnienia paliwa Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Możliwe przyczyny : Usterka elektryczna w obwodzie zaworu sterowania cisnieniem. Złącza wielostykowe niewłaściwie zamocowane Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy Sprawdź ciągłość obwodu oraz czy nie mają miejscazwarcia z masą lub dodatnim biegunem akumulatora. Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd. Nie wymieniaj zadnych element=w przed zakonczeniem wszystkich test=w szczeg=lowych zwiazanych z tym DTC. Czujnik ciśnienia paliwa Powietrze w układzie paliwowym. Zatkany lub zabrudzony filtr paliwa. Niedrożne. splątane lub zgniecione powrotne przewody zasilaniapaliwem. Zewnętrzne wycieki z układu paliwowego. Niedobór paliwa. Doświadczenia wskazują, że objawy tego niedomaganiasą następujące: Nieplynna jazda pojazdu Problemy z uruchomieniem silnika lub brak uruchomienia silnika Brak rozruchu/ utrudniony rozruch lub silnik gasnie (Zbyt) niskie ciśnienie paliwa. (Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa ===END PCM DTC P0089:00-68=== ===PCM DTC P246B:00-2D=== Kod: P246B - Warunki pracy pojazdu nieprawidłowe dla regeneracji filtru cząsteczek stałych Diesel Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). ===END PCM DTC P246B:00-2D=== ===PCM DTC P2463:00-EC=== Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy Status: - DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Jeżeli zapisane zostaną DTCs P242F i P244B, nie wykonuj regeneracji statycznej filtru cząstek stałych Diesel. Najpierw zbadaj przyczynę tych DTCs. Ważne jest, aby ustalić przyczynę zatkania filtru. Wskazówka: Nastepna procedure nalezy wykonac dokladnie wedlug instrukcji. Przeprogramuj PCM z zastosowaniem najnowszej kalibracji. Rozgrzewanie silnika Za pomoca Rejestratora danych sprawdz nastepujace rzeczy: Czujnik temperatury cieczy ch_odz_cej Temperatura silnika musi osiągnąć wartość 80 stopni Celsjusza. Wykonaj następującą funkcję serwisową zespołu napędowego: Wyzeruj zarejestrowane wartości filtru cząstek stałych Diesel Wykonaj następującą funkcję serwisową zespołu napędowego: Regeneracja statyczna filtru cząsteczek stałych Diesel Zbadaj wszelkie inne DTC, które mogą być obecne, aby ustalić przyczynę. Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_: Zawór EGR zacięty w położeniu otwartym. Nieszczelność, zatkanie lub częściowe ograniczenie przepływu w układzie dolotowym. Przedostawanie się powietrza na przewodach podciśnienia między turbosprężarką a przepustnicą wlotu powietrza. Zatkane lub nieszczelne przewody czujnika ciśnienia różnicowego. Usterka elektryczna czujnika ciśnienia różnicowego. Usterka elektryczna czujnika temperatury przed katalizatorem Usterka elektryczna czujnika temperatury za katalizatorem ===END PCM DTC P2463:00-EC=== ===PCM DTC P2453:00-64=== Kod: P2453 - Zakres sygnału/działanie obwodu czujnika ciśnienia różnicowego filtru cząstek stałych Status: - DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Czujnik ciśnienia różnicowego jest zablokowany lub zacina się. Wymień następujące elementy: Czujnik ciśnienia DPF ===END PCM DTC P2453:00-64=== ===OBDII DTC P2463-C=== Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy Status: - Potwierdzony - usterka jest potwierdzona co teraz robic? od czego zaczac? chyba zaraz mu zrobie statyczne wypalenie dpfa
__________________
FORD?? NASTEPNY BEDZIE VAG LUB BMW... |
16-04-2016, 17:30 | #2 |
ford::advanced
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Bolesławiec/Hanower
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 06.2009
Postów: 305
|
Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
zrobilem mu statyczne wypalenie dpfa trwalo to jakies 20min a na wysokich obrotach byl z 12-15min pozniej tylko na niskich
po wypaleniu i skasowaniu bledow wkoncu zolta ikona usterki silnika zniknela ciekawe na jak dlugo i podczas wypalania nie bylo zadnej chmury czarnego dymu doslownie nic poza takim dzwiekiem z wydechu bububububu tak dzialo sie co okolo minute i trwalo z 15-20sek wrzucilbym nagranie audio ale forum ma za duze ograniczenie zipa(ale moge na maila wyslac) czy ten dzwiek normalny? i czy po statycznej regeneracji dpfa musze zrobic: -Wyzeruj zarejestrowane wartości filtru cząstek stałych Diesel? oraz czy mam sie szykowac na wywalenie dpf i tu nasuwa sie pytanie czy na dolnymslasku robi to ktos naprawde dobrze bo partactwa nienawidze i nie mam na to czasu i ile taki zabieg trwa ? pozdrawiam
__________________
FORD?? NASTEPNY BEDZIE VAG LUB BMW... |
16-04-2016, 18:51 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-05-2012
Model: mondeo,accord 2.2
Silnik: diesel 140km,150km
Rocznik: 2008,2010
Postów: 640
|
Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
niedaleko masz do krakowa heko lub tune force poznan.mim wywalal heko polecam
|
16-04-2016, 19:00 | #4 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
Nie wywalaj, zobacz jak zaereaguje auto, sprawdz stan oleju! Dzwiek dudnienia calkowicie normalny.
Jakie wzeyki zalozyles? Byc moze to one robia problem ?
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
16-04-2016, 19:02 | #5 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-05-2012
Model: mondeo,accord 2.2
Silnik: diesel 140km,150km
Rocznik: 2008,2010
Postów: 640
|
Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
Cytat:
|
|
16-04-2016, 19:23 | #6 | |
FCP member
Imię: Tomi
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Osielsko
Model: FUSION 4x4
Silnik: 2.0EB
Rocznik: 2020
Postów: 7,168
|
Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
Cytat:
to jakby co Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Moja zabawa z nawigacjami Moje mody we własnym aucie - C+/Tempomat/ACC/BLISS/CTA/CHIP/SYNC2>SYNC3 LOGA stacji Radiowych w SYNC3 bez wymiany ACMa Licznik USA na PL i inne zabawy |
|
16-04-2016, 19:50 | #7 | |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
Cytat:
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
|
16-04-2016, 20:33 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-05-2012
Model: mondeo,accord 2.2
Silnik: diesel 140km,150km
Rocznik: 2008,2010
Postów: 640
|
Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
ale nie wszystkie tyle wytrzymuja moj zdechl przy ok200tys
|
16-04-2016, 20:43 | #9 | |
ford::advanced
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 29-07-2015
Skąd: Bolesławiec/Hanower
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 06.2009
Postów: 305
|
Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
Cytat:
stan oleju sprawdzalem to byl jeszcze cieply to tak jakby bylo go troche wiecej jutro z rana na zimnym sprawdze jak dzwiek dudnienia normalny no to ok bo pierwszy raz to robilem wiec byla to dla mnie nowoscGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wezyki takie [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] jeden 5mm drugi 6mm
__________________
FORD?? NASTEPNY BEDZIE VAG LUB BMW... |
|
16-04-2016, 20:56 | #10 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
|
Odp: 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
Ja zyje 150km od Hannover jak cos.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
|
|
|