|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-08-2008, 19:39 | #1 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
[MK3] Duratec HE 2.0 145KM - nierównomierna praca
Witam.
Jak w temacie, Mondeo mojego ojca nierównomiernie pracuje na biegu jałowym. Dodatkowo czasem czuć "schodki" przy przyspieszaniu - taki delikatny króliczek pomiędzy 2000-3000rpm. W ASO po długich przemyśleniach wymienili świece i chyba jedną cewkę - nic to nie dało. O co chodzi? Do tego czasem ciężko odpala, szczególnie przy zimnym silniku - ale wyczytałem na forum że to typowa przypadłość wynikająca z recyrkulacji spalin.. |
27-08-2008, 15:10 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-08-2008
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 37
|
Re: [MK3] Duratec HE 2.0 145KM - nierównomierna praca
|
29-08-2008, 07:18 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
Re: [MK3] Duratec HE 2.0 145KM - nierównomierna praca
dzięki, przekazałem sprawę dalej - zobaczymy co będzie. dam znać :fcp26
|
16-09-2008, 21:54 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 15-09-2008
Postów: 7
|
Re: [MK3] Duratec HE 2.0 145KM - nierównomierna praca
czesc witam mam dokladnie taki sam problem w swoim 1.8 duratec he, wymienilem juz kolektor i jest dalej to samo... stary byl jak nowy (zero luzu na klapkach), sprawdzalem cisnienie na tlokach i gitara, krokowca czyscilem, na kompie wszystko ok wiec co jest?? trzesie go bardzo na niskich obrotach... daj znac jesli ty uporales sie ze swoim...
|
28-09-2008, 08:57 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
Re: [MK3] Duratec HE 2.0 145KM - nierównomierna praca
Cóż, kolektor obejrzany - podobno 100% ok. Wyciągnąłem wtyczkę od sondy lambda i okazało się, że piny od grzałki są zaśniedziałe. Z braku WD40 albo innego psikacza oskrobałem je trochę śrubokrętem i założyłem spowrotem. Obroty dalej falują, ale już nie w zakresie 500-1000 tak że telepie silnikiem, tylko ok. 700-900 i to nie zawsze, bo przeważnie po lekkim przegazowaniu się uspokaja. Poza tym zniknął efekt padaczki przy postoju na skręconych kołach (tu już były jaja, skoki od 500 do 1500 albo i 2000rpm). Kazałem ojcu kupić jakiś preparat i wyczyścić to porządnie, zobaczymy co będzie. serafin, albo Ty spróbuj wyczyścić wtyczkę (i gniazdko) sondy i daj znać co i jak - tak będzie szybciej :fcp3
tak to wyglądało przed oskrobaniem sondy :fcp4 [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
28-09-2008, 17:54 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-05-2004
Skąd: Tomaszów Maz.
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Postów: 463
|
Re: [MK3] Duratec HE 2.0 145KM - nierównomierna praca
przy okazji przytaczania tego watku jakis czas temu ktos tez pokazywal manual jak odkrecic kolektor - czy ktos orientuje sie gdzie to bylo??
__________________
mam i ja |
28-09-2008, 19:56 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-09-2008
Skąd: Stalowa Wola
Model: Mondeo[MK3]
Silnik: 1,6 duratec he
Rocznik: 2001
Postów: 3
|
Re: [MK3] Duratec HE 2.0 145KM - nierównomierna praca
Witam. Ja w swoim 1.8 mam identyczny problem. Wymieniłem już kolektor ssący,świece rozdzielacz zapłonu dalej to samo. Na kompie pokazuje że wszystko jest ok (a nie jest). A na dodatek jest strasznie mułowaty. Przy obrotach powyżej 2000 r.p.m. jeszcze się zbiera (choć słabo), a poniżej 2000 nie chce jechać. Nie mam pojęcia co to może być. POMOCY !
|
28-09-2008, 19:58 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-11-2007
Skąd: Rybnik
Postów: 311
|
Re: [MK3] Duratec HE 2.0 145KM - nierównomierna praca
mam podobnie i tez w 1.8 ale mysle ze po zmianie auta efekt minie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
28-09-2008, 20:34 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 15-09-2008
Postów: 7
|
Re: [MK3] Duratec HE 2.0 145KM - nierównomierna praca
witam, ja juz uporalem sie z problemem, byl to wadliwy wtryskiwacz, conrado! sprawdz wtryski, wszystkie zlaczki w komorze silnika, i map sensor chyba go czysciles wymieniajac kolektor?? ps. w moim 1.8 obroty na obrotomierzu byly stale, silnik sie tylko trzansl, jezeli komus skacza obroty pomierzy 500 -1000 zalecam sprawdzic zawor bocznikowy i przepustnice, pozdro
|
17-10-2008, 20:32 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
Re: [MK3] Duratec HE 2.0 145KM - nierównomierna praca
nie mam już pomysłu, kolektor poszedł do wymiany, sonda wyczyszczona, "fachoFcy" od siedmiu boleści rozkładaja ręce :fcp11
sytuacja wygląda tak: po wymianie kolektora (i stu innych niepotrzebnych badziewiów) prawie zniknęło falowanie, ale zniknęło też wspomaganie kierownicy na wolnych obrotach. dopiero jak auto postoi na chwilę na wolnych to po połowie obrotu kierownicą wspomaganie zdycha, potem przy dalszym kręceniu słychać gwizd/świst (chyba z pompy), kiedy ucicha to obroty podskakują i wspomaganie wraca na sekundę, później gwizd znowu się pojawia a obroty spadają i tak w kółko, aż do odcięcia wspomagania przy skręcie do oporu... od 2-2,5rpm wspomaganie wraca zupełnie i pracuje normalnie, ale słychać to gwizdanie. tak więc zastanawiam się nad związkiem pompy z falowaniem obrotów, w sumie to by pasowało - wypowiedzcie się Koledzy... :fcp20 może wystarczyłoby odpowietrzyć wspomaganie (słyszałem że odpala się silnik i kręci kierą w tą i spowrotem, ale nie wiem czy przy otwartym zbiorniczku?) i jeszcze mały OT: dodatkowo martwią mnie 2 rzeczy: płyn chłodniczy wycieka w okolicach zbiorniczka wyrównawczego, po 20-30km pomiędzy osłonami prawego przedniego nadkola pojawia się mała strużka. nie mam zielonego pojęcia skąd to może wyciekać, ciężko tam zajrzeć bo mało miejsca. spotkał się ktoś z czymś takim? dość mocno poci się też puszka z przodu silnika, na dole za przednim zderzakiem. jak patrzyłem na rysunek silnika to jest tam jakiś filtr... |